Parroquia Sant Feliu de Cabrera de Mar

Parroquia Sant Feliu de Cabrera de Mar
Dibuix de Felix Albajes

dilluns, 8 d’octubre del 2012

FULL PARROQUIAL Nª 932 Diumenge 30 de setembre de 2012

“Qui no és contra nosaltres és amb nosaltres”

            Tant la primera lectura com l’evangeli ens indiquen tots dos un mateix camí: acceptar i m’atreveixo a dir alegrar-nos d’aquells que tot i no ser dels “nostres” parlin i vagin en la nostra direcció. En tot lloc però sobretot en l’Església hem de trobar els punts d’unió enfortir-los cadascú des de la seva personalitat pròpia per tal de fer més forta la nostra tasca caritativa i evangelitzadora.
Molts exemples d’aquesta bona manera de treballar es veuen en accions missioneres on les comunitats cristianes col·laboren amb comunitats d’altres religions per a millorar la vida de la gent del voltant. O per que no dir l’excel·lent tasca que du a terme Càritas amb els serveis socials i altres entitats de molts dels nostres pobles per ajudar als més afectats per aquesta crisi de forma més eficient. Però desgraciadament tenim molts contraexemples com les disputes entre diferents confessions dintre del cristianisme on encara falta molta tasca ecumènica, o recels entre diferents moviments cristians dins el si del catolicisme i tants altres disputes i lluites d’interessos dins l’Església.
         “Tothom qui us doni un vas d’aigua pel meu nom,... no quedarà sense recompensa.”
També ens diu Jesús, que tothom qui doni un vas d’aigua en nom seu, no quedarà sense recompensa. Un petit gest com un vas d’aigua fet amb Amor, fet per ajudar té gran valor per a Jesús mentre que tot allò fet amb malícia  és durament rebutjat per Jesús amb expressions molt dures.

“Ara us parlo a vosaltres, els qui sou rics. Ploreu desconsoladament per les desgràcies que us cauran al damunt.”

A Sant Jaume en la segona lectura també s’escandalitza i rebutja durament d’insensibilitat vers les necessitats dels pobre.
Paraules dures que em fan reflexionar quina és realment el meu grau
d’implicació vers els demés, si cuido els petits detalls vers els altres, si intento tractar els demés amb amor. Em venen al cap les paraules del centurió romà que sàviament repetim a missa “Senyor no sóc digne d’entrar a casa vostra”, però tot i això Ell ens espera i se’ns torna a donar perquè pot a poc anem millorant.
            “Tant de bo que tot el poble del Senyor tingués el do de profecia”

Molt sovint prego i seguiré fent-ho perquè el Senyor envií el seu Esperit Sant  al meu cor i a la nostra parròquia. Tant de bo com diu Moisès tot el poble tingués el do de l’Esperit.

                                               Col·laboració catequista: Josep Joan



Horaris de les misses de la Parròquia de Cabrera de Mar.

            Dissabte
            Al Plà de l’Avellà a 2/4 de 7 de la tarda.
            A Sant Feliu a les 8 de la tarda.

            Diumenge
            A Sant Feliu a 2/4 de 10 del matí.
            A Santa Helena a les 11 del matí.

La col.lecta de diumenge passat va ser de 254,8€, aquí hi falta el que es va recollir a les misses de Santa Helena.
 **********************************************************

Fa uns dies he llegit un llibre del meu gran amic Mn. Joan Carrera, bisbe auxiliar de Barcelona, i he extret del seu llibre “Ara mateix vint-i-cinc anys a Catalunya Cristiana”una sèrie d’escrits que he cregut estan de molta actualitat.
Són quatre remarques sobre evangelització que anirem transcrivint en aquest full en els propers quatre diumenges. El primer serà “Evangelitzar no és substituir”.
Mn. Raimon Canalias


EVANGELITZAR NO ÉS SUBSTITUIR

Més d’una vegada m’he trobat, visitant parròquies de pobles petits, amb una anomalia que l’habitud ja fa que sembli normal: a les celebracions no hi manquen lectors, ni a la catequesi catequistes, ni a les celebracions més festives cantaires... però gairebé tots són de fora. De vegades també són de fora del possible la majoria dels qui van a missa. Ho he vist aquí i lluny d’aquí: molts que viuen a ciutats grans cobreixen aquets serveis als seus llocs d’estiueig o de cap de setmana. No és que em sàpiga greu la presència d’aquests: el que fa mal és l’absència dels altres, els residents de cada dia. En els casos més extrems arribes a descobrir, a partir d’aquesta realitat aparentment insignificant, una mancança greu d’evangelització o, almenys, de catequització d’alguns nuclis de població significatius.
Allò més greu és que aquesta mancança fàcilment passa desapercebuda perquè els absents han estat substituïts. Si no estem prou atents a la realitat o ens acontentem excessivament amb els aparences, els mateixos pastors podem confondre l’evangelització d’un poble –“aneu, doncs, a tots els pobles...” (Mt 28, 19)- amb la seva substitució.
Això resulta més fàcil de veure des d’una perspectiva geogràfica, també s’esdevé, a la ciutat, des d’un punt de vista sociològic. La gran preocupació de la pastoral obrera, per exemple, ha estat sempre la incorporació a la vida cristiana no només dels treballadors com a individus, sinó, especialment, d’aquells que responen al seu medi, a la seva cultura, i poden, per tant introduir-hi i encarnar-hi la Bona Nova de Jesús. Els canvis socials han diversificat les classes, però qui no vol enganyar-se continua perceben amb dolor absències que la presència d’altres no compensa. “Encara tinc altres ovelles que no són d’aquest ramat, i també les he de guiar” (jo 10, 16).
Un altre terreny en el qual s’ha donat aquesta lamentable  tendència a confondre evangelització amb substitució és el del colonialisme. Sovint la missió ad gentes ha patit els condicionaments –moltes vegades inevitables- de les forces colonitzadores que han volgut instrumentalitzar –la. Ha aparegut així esglésies de nova planta que no solsament rebien del missioner la fe, sinó també la seva expressió cultural. No és aquest el camí que assenyalava Joan Pau II quan deia: “Els missioners provinents d’altres esglésies i països han d’inserir-se en el món sociocultural d’aquells als quals són enviats. Els cal aprendre la llengua del país on treballen , conèixer les expressions més significatives d’aquella cultura, descobrir els seus valors per experiència directa” (Redemptio missio, 53).

També en els nostres països, i no només en els de missió, “amb la inculturació l’Església esdevé un signe més comprensible”, com diu el Papa (ibídem, 52). Hi ha qui confon certes aspiracions que tenen la seva raó de ser aquesta inculturació... amb els localismes de via estreta. S’equivoquen: es tracta d’evangelitzar, no de substituir.

LA PREGÀRIA DELS SERVIDORS

Senyor, aquesta comunitat cristiana reunida avui en l’Eucaristia o en la pregària et demana ajuda perquè tots siguem servidors, sense rivalitats, sense voler ser els primers.
Fes que vegem el rostre de Crist en cada persona que ens trobem, en tots aquells que s’acosten a nosaltres i sobretot en els qui ens necessiten.
Dóna’ns confiança per demanar bé, per trobar el sentit a totes les bones obres que podem fer cada dia a favor dels altres.
Omple el nostre interior i les nostres famílies amb la humilitat que fa més pacífica la convivència.
Bon Jesús, et donen gràcies per haver-nos acollit avui en aquesta celebració de fraternitat.
Ajuda’ns a acollir sense exclusions i a donar generosament, sense límits, tot saben que Tu ets qualsevol dels nostres germans.
Treu de nosaltres l’ambició de poder i de superioritat.
Comunica’ns l’amor intens que es manifesta en els gestos més senzills de cada dia. AMÉN

dilluns, 1 d’octubre del 2012

FUNDACIÓ BURRIAC (Cabrera de Mar, El Maresme)] EL CLOS DE CAN MODOLELL IL•LUMINAT TORNA A ACOLLIR EL "SOL INVICTUS MITHRA" DEL FESTIVAL LAIETANIA D'ARQUEOLOGIA

Ahir divendres 28 de setembre va ser nit d'estrena pel que fa a la nova il·luminació del Clos Arqueològic de can Modolell-Fundació Burriac. L'ocasió s'ho valia, doncs per segon any el jaciment va rebre la representació SOL INVICTUS MITHRA amb explicacions de les expertes guies de TANIT.

Amb aquesta activitat, la Fundació Burriac manté la seva línia de potenciació d'aquest jaciment arqueològic de Cabrera que continua oferint visites guiades cada primer diumenge de mes als matins. Ahir nit, fins a 63 persones varen poder presenciar l'activitat ocupant l'espai central cobert. En acabar, tothom va poder fer un tastet de vi i pà de panses artesanal.

Esperem millorar encara més l'oferta i la qualitat d'aquest tipus d'actvitats culturals.


PER ACABAR... BANQUET ROMÀ AL PAPAGENO.

Una altra novetat fou el banquet romà CONVIVIUM que s'oferí al restaurant Papageno en combinació amb l'activitat i un cop acabada aquesta. Els comensals d'aquesta primera edició van ser 12.


HOMILIA FETA PEL P. MANUEL MIRAS I SOLER PEL DIUMENGE XXV DEL T.O. (23-IX-2012)


A l’evangeli del diumenge passat Jesús feia dues preguntes, la més directa: : “I vosaltres qui dieu que sóc Jo?”. A l’evangeli d’avui pregunta:  “què discutíeu pel camí?” Però ells, avergonyits,  callaven, perquè pel camí havien discutir quin d’ells seria el més important.

Fixeu-vos com la Paraula de Déu, després de dos mil anys, és de gran actualitat.  Perquè avui, com aleshores, nosaltres seguim discutint qui és el primer, el més important, el que té més autoritat, més prestigi, més diners, més cases, més coses, més de tot ... Aquestes discussions, però, posen en marxa les passions més profundes del cor humà.  I que Jesús ja ens advertia fa dos diumenges (Mc 7,21-23).

Davant d’aquest panorama diu l’evangeli que, Jesús, s’assegué, cridà els dotze i els digué: “Si algú vol ser el primer, ha de ser el darrer i el servidor de tots”.  Jesús vol que entenguem que l'única cosa important al Regne de Déu és l'Amor, i que la mesura de l'amor és el servei.
 Aquesta actitud de ser el servidor de tots, cal tenir-la a tot arreu: a la parròquia, a casa, a la feina, amb els veïns, amb els amics, al barri ...
Servir quan ens ho demanen, quan no ens ho demanen, perquè ens adonem de la necessitat, i fer-ho sempre amb promptitud i amb bones maneres, amb alegria i bon esperit perquè cada servei sigui un gest d'amor.

Jesús vol també que entenguem que una altra actitud fonamental dels seus deixebles és acollir: acollir com Ell acollia, per exemple, a un nen. “Després féu venir un noi, el posà al mig, el prengué als braços i els digué: “Qui acull un d’aquests nois perquè porta el meu nom, m’acull a mi, i qui m’acull a mi, no m’acull a mi, sinó el qui m’ha enviat”.
Què bonica és la imatge de Jesús amb un infant als seus braços!
Jesús vol que siguem com infants. L'infant no confia en les seves pròpies forces, sap que és dèbil i necessita dels altres. No té gairebé res i està disposat a rebre. L'infant és innocent, no té malícia, no sap dissimular. Ser infant és posar-se a les mans de Déu, com l'infant es posa a les mans dels seus pares. Tots nosaltres som dèbils i necessitem de Déu i dels nostres germans.  Nosaltres cristians hem de ser com un nen davant Déu I acollir com Jesús.  Acollir, com Jesús,  és valorar, respectar, escoltar, oferir, col·laborar, donar suport ... I donar-ho tot sense esperar recompensa, gratuïtament, en total generositat.
Permeteu-me, ara, que us doni una idea molt bonica de la Mare Teresa de Calcuta. Ella deia que volia ser el llapis de Déu. Quan una persona fa un dibuix amb un llapis, aquest es posa a les mans del dibuixant i ell és qui mana, dirigeix i fa el dibuix. Quan s' ha acabat el dibuix ningú pensa en el llapis, que és un petit instrument a les mans del dibuixant. Tota l'obra s'atribueix a la persona. Així volia ser la Mare Teresa de Calcuta, un petit llapis en les mans de Déu.
Jo també voldria ser un petit llapis a les mans de Jesús. També vosaltres heu de ser llapis de Jesús. Per tenir un bon cor, Déu ha d'estar  al centre de la nostra vida. Ens hem d'obrir a la seva acció salvadora i deixar-nos modelar per Ell, com el terrisser modela l'argila, per tenir així els seus mateixos sentiments, desitjos, actituds i assemblar-nos veritablement a Ell
Germanes i germans tres idees fonamentals podem treure de l'evangeli d’aquest diumenge:
- Estimar la creu de Jesús i portar la nostra creu.
- No voler ser els primers, sinó ser servidor de tots.
- Fer-se com infants per entrar en el regne del cel.
Demanem al Senyor que sapiguem descobrir en la Paraula de Déu maneres concretes de viure com a deixebles de Jesús.      Que passeu un bon diumenge i una bona setmana

Diumenge XXV de durant l’any – 23-IX-2012 - FP-11

Educar... en l'amor
Quan tot just em començat un nou curs Pastoral, escolar,… Cal recordar que Jesucrist ens convida sempre a anar més enllà de tot legalisme. No són les lleis les que us poden salvar, sinó l’amor, ens diu en l’evangeli. El compliment de les lleis si aquestes cerquen el benestar social i la justícia per a tothom, ens poden ajudar –certament-, en la recerca de la pau i en la convivència humana, però hem de defugir el pensament de creure’ns que pel fet de complir les lleis ja som millors i ho fem tot bé i que tenim dret a reclamar un premi per la nostra conducta, ans al contrari, el Senyor ens mena a posar el nostre esforç en la pràctica del manament de l’amor, “estimar Déu i estimar els germans”.
Amor, que ens farà caminar més enllà dels preceptes legals, de les imposicions de les lleis, dels deures obligats, i ens farà reconèixer humilment les nostres limitacions, i la necessitat de conversió continua a la Paraula de Déu.
No hi ha prou amb dir: jo vaig el diumenge a missa, no mato, no robo o no menteixo, cal veure l’altre com un germà al qual hem d’estimar, ajudar, potenciar, acollir i valorar en la seva condició d’ésser humà, sense distincions de cap mena, ni d’origen, sexe, ètnia o qualitats. En Crist la dignitat humana és elevada a la categoria de fills de Déu, per això tota discriminació és una manca d’amor que posa de relleu el desconeixement de les paraules de Jesucrist i del missatge cristià contingut a l’evangeli.
L’educació cristiana en els valors evangèlics, és un deure dels pares en vers els seus fills que ha de començar en ells mateixos, en la seva relació d’espòs i d’esposa, d’home i dona que s’estima i es respecten, iguals davant Déu i que viuen fonamentats en Crist.
La família i la parròquia, l’escola i la societat,  són els àmbits de l’educació i la formació del nostres infants i joves, per això cal que d’acord amb les nostres opcions de vida, il·luminats per Jesucrist, els acompanyem en el seu creixement i demanem per a ells una formació integral en tots els aspectes (inclòs el religiós i espiritual) que els ajudi a créixer plenament com a homes i a desenvolupar la seva vida.

AGENDA
Dia 22, dissabte, INTENCIONS DE MISSA: Ramón Bonet, a les 20h a Sant Feliu. Doneu-li, Senyor, el repòs etern, i que la llum perpètua l’il·lumini.

DEL 24 AL 27 DE SETEMBRE
NO HI HAURÀ MISSA A LES 7 DE LA TARDA.
Aquests dies estaré al Santuari de Lourdes, un pelegrinatge al qual em vaig comprometre l’any passat. Us tindré present i pregaré, tots els dies per la Parròquia, davant de la imatge de la Mare de Déu de Lourdes. 

Dia 29, dissabte a 2/4 de 7 REUNIÓ DE CATEQUISTES per preparar la trobada amb els Pares dels nens/es que fan catequesi enguany.

Finalment, els tècnics en sò han possat solució al problema que teníem respecte de la megafonia de l’església. Donem gràcies a Déu.

L'Any de la FE
L'Any de la Fe, proclamat pel Papa Benet XVI, començarà l'11 d'octubre de 2012, en el 50 aniversari de la inauguració del Concili Vaticà II
EL NOSTRE CARDENAL ARQUEBISBE LLUÍS MARTINEZ SISTACH, RESPON A LA PREGUNTA: QUINA IMPORTÀNCIA I SIGNIFICAT PENSA QUE POT TENIR AQUEST ANY DE LA FE PER ALS FIDELS DE LA SEVA DIÒCESI?
Els beneficis espirituals i pastorals que proporcionarà als cristians seran moltíssims. Tenim a les portes dos esdeveniments eclesials de primera magnitud: la commemoració del 50è aniversari de l´inici del Concili Vaticà II i el 20è aniversari de la publicació delCatecisme de l´Església Catòlica.
Cal aprofundir, anar a les arrels, intensificar la nostra identitat cristiana. I tot això ho trobem en els documents del Concili i en els continguts del Catecisme.
El Papa Benet XVI explicita la finalitat de l´Any de la fe en dir-nos que l´ha convocat «amb la intenció d´il·lustrar tots els fidels en la força i la bellesa de la fe... Serà una bona ocasió per introduir tot el cos eclesial en un temps especial de reflexió i redescobriment de la fe».
Han passat cinquanta anys del Concili i avui entren a la vida de l´Església amb responsabilitat generacions que no visqueren la celebració ecumènica. Per això convé posar en primer pla els textos conciliars per tal que aquell gran esdeveniment de la meitat del segle XX continuï oferint en el segle XXI la seva força animadora de la fe. Benet XVI es va preguntar l´any 2005, «per què la recepció del Concili, en grans parts de l´Església, s´ha desplegat d´una manera tan difícil?» La resposta la donà el mateix Papa dient-nos que ha estat motivat per les dues maneres d´interpretar els textos conciliars: una hermenèutica de la ruptura i de la discontinuïtat, i una hermenèutica de la reforma. Aquesta última és l´adequada, ja que manté que la fe de l´Església no ha canviat, sinó que s´ha il·luminat amb nous aspectes i ha fet progressar noves respostes a noves situacions.
L´Any de la fe ha d´urgir-nos a estimar, ja que la caritat de Crist ens apressa, com ens ha dit l´Apòstol. Això significa que el testimoni de l´amor dels cristians farà present Déu, que és Amor. Aquesta dimensió eclesial essencial s´uneix a aquella que he explicitat d´anunciar Jesucrist i també a la de la celebració de la fe en la litúrgia. Són les tres dimensions eclesials que vol potenciar l´Any que celebrarem.
Considero que tot això enriquirà la vida dels cristians i de les comunitats de la nostra Església de Barcelona en comunió amb tota l´Església de Jesucrist presidida per la de Roma.

INFORMACIONS

CONTACTE
Administrador parroquial:
P. Manuel Miras i Soler
Tel. personal: 679 875 123

HORARI  DE MISSES I ALTRES
Dies feiners:
A les 19h:      MISSA A SANT FELIU (De dilluns a divendres) 
Dissabtes:
A les 20h:      MISSA, anticipada de diumenge, A SANT FELIU.
Diumenges i festes de precepte:
A les   9’30h: MISSA A SANT FELIU
A les 11h:      MISSA A SANTA HELENA
Sagrament de la Reconciliació:
Ordinàriament el prevere estarà al confessionari els DISSABTES una hora abans de la missa del vespre i sempre que es demani. Durant els temps d’Advent i Quaresma hi haurà celebracions comunitàries que oportunament seran anunciades.

HORARI DESPATX PARROQUIAL
De moment caldrà posar-se d’acord amb l’Administrador: el P. Manuel Miras i Soler (telèfon personal: 679 875 123).
LA PARRÒQUIA TÉ UNA PÀGINA WEB
On trobareu la información básica referent a la parròquia. L’adreça és la següent:

Parròquia de Sant Feliu de Cabrera de Mar

FULL PARROQUIAL Nª 931. Diumenge 23 de setembre de 2012

            1- Si obrim qualsevol diari, els nostres ulls toparan amb títols que ens parlen de conflictes de tota mena: guerres, assassinats, manifestacions violentes, venjances, robatoris, ruptures matrimonials... I el mateix passa amb els telenotícies: sovint ens venen ganes de tancar el televisor.
            Cal reconèixer sincerament que el panorama no és gaire afalagador: la nostra societat no està sana. Però, per què es dóna aquesta situació?
Les lectures d’avui ens ajuden a descobrir l’arrel de la majoria de les malalties morals de les persones i de la nostra societat. Ens poden servir per a fer una revisió personal. Dic personal, perquè si volem canviar el món, no ens enganyem, hem de començar canviant-nos a nosaltres mateixos.
            2- Per exemple, Sant Jaume ens ha dit a la segona lectura: “On hi ha gelosies i rivalitats, hi ha pertorbació i maldats de tota mena”. I afegeix: “Envegeu coses que no podeu aconseguir i per això lluiteu i us baralleu”. 
            Ens veiem reflectits, d’alguna manera, en aquestes paraules de Sant Jaume? Les enveges, les gelosies, les ambicions, les rivalitats, poden fer molt de mal. Desuneixen els grups humans, fins i tot les mateixes famílies, i fan impossible la pau.
            Tenir, en canvi, un cor senzill, capaç de valorar i assaborir els petits goigs de la vida, allò que el Senyor ens ha donat –que és molt!- un cor agraït capaç de viure cada dia com un do de Déu, això, omple de serenor i de pau i ho fa extensiu a aquells que ens envolten.
            Per què ens entestem en tenir “mala qualitat” de vida, quan el Senyor ens dóna la possibilitat de tenir-la “bona”? Per què no posem més la confiança en el Senyor, que en les coses humanes?
            És trist que moltes persones segueixin barallant-se per acumular diners perquè els consideren la principal font de felicitat. Però això és fals. Com a molt poden aportar benestar, però no felicitat que és quelcom més profund que rau en el cor. Un cor buit, no pot ser feliç. I el cor només s’omple quan estima i se sent estimat.
            3- També Jesús, a l’evangeli, denuncia una altra causa de tibantors i de ruptures, sobretot entre amics i companys de feina: el desig d’ocupar els primers llocs i de tenir els càrrecs més remunerats, de més lluïment que permeten més protagonisme.
            Contra totes aquestes temptacions tan humanes i tan quotidianes, Jesús ens diu: “Si algú vol ser el primer, ha de ser el darrer i el servidor de tots”.
            Tots aspirem a créixer, a progressar, a anar endavant, a desenvolupar-nos. És una aspiració molt humana, i anava a dir molt cristiana, que Jesús no critica pas. Però sí ens indica quin és l’autèntic camí per assolir aquest creixement.
            No s’hi arriba cometent injustícies, trepitjant els altres, aprofitant-se d’ells. Aquesta actitud no fa créixer la persona sinó al contrari, l’empetiteix. I és una actitud que fa mal perquè genera desunió, enemistats i ressentiments. Actuant així en comptes de sentir-nos germans ens sentim enemics.
            El creient, si ho vol ser de veritat, s’ha de distingir per la seva actitud de servei. Ha de voler créixer i progressar, sens dubte, però sense tancar-se, sinó fent-se disponible als altres, sempre disposat a donar un cop de mà a qui ho necessita. No es tracta d’esperar ocasions heroiques, que potser per a molts no arribaran mai. Sinó de tenir una actitud de servei en les mil petites coses de cada dia: a casa, a la feina, anant pel carrer, conduint el cotxe, al barri, a la universitat...
            Seria bo que avui reviséssim amb sinceritat com estem d’actitud de servei, perquè és el fonament de la solidaritat i de la pau en qualsevol ambient .
            Com considerem les persones que ens envolten? Com a germans amb qui podem col·laborar per construir un món millor? Com a rivals a qui cal superar i, si fa falta, trepitjar? En el primer cas estarem construint el Regne de Déu. En l’altre cas, l’estarem destruint.
            4- I una darrera reflexió important. A l’eucaristia de cada diumenge, el Senyor ens diu paraules de vida, sobretot a través de l’evangeli. Ser deixebles de Jesús és, per damunt de tot, ser fidels a aquest evangeli, a aquesta Paraula de Jesús.
            Però no oblidem que la major fidelitat a l’evangeli no s’obté escoltant-lo, sinó posant-lo en pràctica, recreant-lo amb la pròpia vida.
            Per a mi, l’evangeli més important ha de ser el cinquè. Sí, el cinquè, és  a dir, aquell que escric cada dia amb la meva pròpia vida, tenint els altres quatre evangelis com a punt de referència en el meu pensament i en el meu cor.
            Ser cristià és estar atent a les inspiracions de l’Esperit de Jesús i saber “recrear” l’evangeli. Saber “escriure” amb la vida de cada dia, el meu evangeli, que em convertirà en un nou Jesús. Perquè llavors jo seré també “Paraula de Déu encarnada” tots els dies de la meva vida.
            De veritat, la meva vida, és una Bona Nova que escampa la bondat de Déu pertot arreu? Per què?
            Reflexionem-hi. 

                                                     Col·laboració catequista: MARIBEL PARET



Horaris de les misses de la Parròquia de Cabrera de Mar.

            Dissabte
            Al Plà de l’Avellà a 2/4 de 7 de la tarda.
            A Sant Feliu a les 8 de la tarda.

            Diumenge
            A Sant Feliu a 2/4 de 10 del matí.
            A Santa Helena a les 11 del matí.

Diumenge passat dia 16 la Coral Santa Cecília va cantar a la missa que se celebra cada diumenge a Sant Cugat i que retransmeten per TV2.
            Realment em va commoure espiritualment aquella celebració tant ben cantada. He de dir que és la  vegada he gaudit més d’una celebració tan finament cantada.
            Em va plaure molt el treball del Sr Guido Iotti , la Sra. Carme Godall i tots els demés.
            Esperem que cada vegada més els vostres cants ressonin en els vostres cors i en els de tots els fidels.

                                                                                                          Mn Raimon


CARLO Ma MARTINI: L’ÚLTIMA ENTREVISTA, per G. Sporschill i F. Radice
            “Ve a ser el seu testament espiritual. El cardenal Martini va llegir i aprova aquest text.

Com veu la situació de l’Església?
“L’Església està cansada, a l’Europa del benestar i a Amèrica. La nostra cultura s’ha envellit,les nostres Esglésies són grans, les nostres cases religioses estan buides i l’aparell burocràtic de l’Església creix, els nostres ritus i els nostres vestits són pomposos. Tanmateix, ¿ tot això expressa el que nosaltres som avui ? (...) El benestar pesa. Nosaltres ens trobem aquí com el jove ric que se’n va tornar trist quan Jesús el va cridar per fer-lo esdevenir el seu deixeble. Ja ho sé, que no ho podem deixar tot amb facilitat. Però, si més no, podrem cercar homes que siguin lliures i més propers al pròxim. Com ho han estat el bisbe Romero i els màrtirs Jesúïtes del Salvador. On són els herois que ens inspirin? Per cap raó no els hem de limitar amb els vincles de la institució.”

Qui pot ajudar l’Església d’avui?
“El pare Karl Rahner feia servir sovint la imatge de les brases que s’amaguen sota la cendra. Veig en l’Església d’avui tanta cendra sobre les brases que sovint m’envaeix una sensació d’impotència. Com es pot alliberar la brasa de la cendra perquè pugui revifar la flama de l’amor? Primer de tot hem de buscar aquesta brasa. On són les persones individuals plenes de generositat com el bon samarità? Que tenen fe com el centurió romà? Que són entusiastes com Joan Baptista? Que s’atreveixen amb la novetat com Pau? Que són fidels com Maria Magdalena? Jo aconsello al Papa i als Bisbes que busquin dotze persones fora del comú per als llocs de direcció. Homes que estiguin a prop dels pobres i que estiguin
a prop dels pobres i que estiguin envoltats de joves i que experimentin coses noves. Ens cal confrontar-nos amb homes que cremen perquè l’esperit es pugui difondre per tot arreu.”

Quins instruments recomana contra el cansament de l’Església?
“Jo en recomano tres de molt forts. El pimer és la conversió: l’Església ha de reconèixer els seus errors i han de seguir un camí radical de canvi, començant pel Papa i els bisbes. Els escàndols de pedofília ens empenyen a emprendre un camí de conversió. Les preguntes sobre la sexualitat i tots els temes relacionats amb el soc e són un exemple. Aquests són importants per a tothom i, de vegades potser són fins i tot massa importants. Ens hem de preguntar si la gent escolta encara els consells de l’Església en matèria sexual. En aquest camp, l’Església és encara una autoritat de referència o només una caricatura en els mitjans?
La segona és la Paraula de Déu. El Concili Vaticà ha restituït la Bíblia als catòlics. (...) Només la persona que percep en el seu cor aquesta paraula pot fer part del qui ajudaran a la renovació de l’Església i sabran respondre a les preguntes personals amb una opció correcta. La Paraula de Déu simple i cerca com a company un cor que escolti (...) Ni els clergues ni el Dret eclesial podran substituir la interioritat de l’home. Totes les regles externes, les lleis, els dogmes, ens han estat donats per aclarir la veu interior i per al discerniment dels esperits.
Per qui són els sagraments? Aquests són el tercer instrument de sanació. Els sagraments no són un instrument per a la disciplina, sinó una ajuda per als homes en els moments del camí i en les febleses de la vida. ¿Portem els sagraments als homes que necessiten  una nova força? Jo penso  en tots els divorciats i en les parelles tornades a casar, en les famílies ampliades. Tots aquests  necessiten una protecció especial. L’Església defensa la indissolubilitat del matrimoni. És una gràcia quan un matrimoni i una família poden reeixir(...).
L’actitud que prenem envers les famílies ampliades determinarà l’acostament a l’Església de la generació dels fills. Una dona ha estat abandonada pel seu marit i troba una nova parella que té cura d’ella i dels seus tres fills. El segon amor funciona. Si aquesta família és objecte de discriminació, se l’està fent fora, no només la mare sinó també els seus fills. Si els pares se senten fora de l’Església o no senten el seu suport, l’Església perdrà la futura generació. Abans de la Comunió preguem “ Senyor, jo no soc digne...” Sabem que no som dignes (...) L’amor és gràcia. L’amor és un regal. La qüestió de si els divorciats poden rebre la Comunió hauria de ser replantejada. Com pot l’Església arribar a ajudar amb la força dels sagraments el qui té situacions familiars complexes?”