Parroquia Sant Feliu de Cabrera de Mar

Parroquia Sant Feliu de Cabrera de Mar
Dibuix de Felix Albajes

dilluns, 8 d’octubre del 2012

Diumenge XXVI de durant l’any – 30-IX-2012 - FP-12

Uns dies a Lourdes
Els quatre primers dies d’aquesta setmana  he estat al Santuari de Lourdes. No m’ho esperava però la multitud hi era. També hi havia moltíssims joves d’Església, L’alegria era present arreu. 
La pluja va ser també una festa. Sort de les capelines i els paraigües. El Gave baixava cabalós i alegre. Durant tres dies vaig anar a la immensa processó de torxes... I un dels dies vaig veure aquella enorme multitud, que desgranava el Rosari i cantava, des de la façana de la basílica del Roser. Vaig concelebrar la missa a la Gruta, plovia i en aquella hora de la nit, el Sagrament era exposat. A l’endemà la gran basílica subterrània estava pleníssima per a la Missa Internacional. 
Durant tota la meva breu estança a Lourdes no em venia altra pensament: el perfum de la Mare de Déu, ella que és l’encenser d’or, ple de les nostres pregàries, omple la vida de tota l’Església.
Només Maria pot fer reflorir la vida de l’Església i l’emplena del seu perfum. Un perfum de mare i esposa, resplendor de la Jerusalem del cel. Noia de Natzaret, filla de pobres i Mare
d’un Rei. Ets «beneïda entre totes les dones», però totes les mares porten el seu perfum. Un perfum de l’amor més gran. La mirada de Maria al peu de la Creu vers Jesús Crucificat, és ara la seva mirada a tota l’Església. I amb goig vaig cantar… i vaig pregar per tots vosaltres, especialment pels malalts.
Us explico una petita anécdota: Un francés, que es deia Emmanuel, i que no veuré més fins que arribem al cel, em va dir  dans l'Eglise ont un avenir seules les voies de l'Esprit » en l’Església només tenen futur els camins de l’Esperit. I vaig pensar, estic totalment d’acord.
           Manuel Miras i Soler, Administrador P.

AGENDA
Dia 4, dijous a les 7 de la tarda, REUNIÓ DE PARES dels nens/es que fan Catequesi d’Iniciació Cristiana.
Sants importants de la semana:
Dia 1, Santa Teresa de l’Infant Jesús, verge i doctora de l’Església. Patrona de les Missions. Déu promet el seu Regne als petits i als humils de cor. I aquesta noia només va necesitar vint-i-quatre anys per aceptar aquest regne.
Dia 4, Sant Francesc d’Assís, fundador de l’orde Franciscà i de les Clarisses. Patró dels animals i el medi ambient. A Ell es deu la primera representació del pessebre, que va fer en una cova de Greccio.
Oh Senyor, feu de mi un instrument de la vostra pau!
On hi ha odi, que jo hi porti amor.
On hi ha ofensa, que jo hi porti el perdó.
On hi ha discòrdia, que jo hi porti unió.
On hi ha dubte, que jo hi porti l'esperança.
On hi ha error, que jo hi porti la veritat.
On hi ha desesperació, que jo hi porti l'esperança.
On hi ha tenebra, que jo hi porti la llum.
Oh Mestre, feu que jo no cerqui tant:  ser consolat, com consolar;
ser comprès, com comprendre; ser estimat, com estimar.

L'Any de la FE
L'Any de la Fe, proclamat pel Papa Benet XVI, començarà l'11 d'octubre de 2012, en el 50 aniversari de la inauguració del Concili Vaticà II
EL BISBE DE GIRONA, FRANCESC PARDO, RESPON  LA PREGUNTA:  IMPORTÀNCIA I SIGNIFICAT DE L’ANY DE LA FE.
La Carta Apostòlica Porta Fidei, que proclama l´Any de la fe, és una al·lusió a Fets 14,27: Pau i Bernabé retornen a Antioquia, després d´un llarg viatge evangelitzador per Àsia Menor, i expliquen a la comunitat tot el que Déu havia fet per mitjà d´ells i com havia obert als pagans «la porta de la fe». Per això, avui el repte és la finalitat de la missió eclesial, com anunciar l´evangeli ara i aquí i suscitar la fe.  Una de les finalitats proposades pel Papa Benet és retornar als textos del Vaticà II que els pares conciliars ens varen deixar per herència, per tal que siguin «coneguts i assimilats com a textos qualificats i normatius del Magisteri, dins la Tradició de l´Església». Si tornem a llegir i estudiar el Concili «des d’una hermenèutica correcta», continuarà essent una gran força per a la renovació sempre necessària de l´Església.
Redescobrir i reflexionar sobre el que significa creure i sobre els continguts de la fe professada, celebrada, viscuda i resada (parts del Catecisme de l´Església Catòlica), ha de ser una de les propostes que fem a tots els creients i a tots els qui cerquen respostes a les grans qüestions de la vida, durant aquest any.
També caldrà «intensificar el testimoni de la caritat». La fe i l´amor estan estretament unides i es necessiten mútuament. Caldrà insistir que la fe es viu amb les obres i s’expressa amb l’exercici de responsabilitats i compromisos. En el testimoniatge coherent, malgrat sigui amarat de senzillesa i quotidianitat, es podrà copsar –com un dels signes del nostre temps– Déu, que continua estimant, salvant i obrant meravelles en nosaltres i els altres, malgrat les nostres febleses

INFORMACIONS

CONTACTE
Administrador parroquial:
P. Manuel Miras i Soler
Tel. personal:  679 875 123  679 875 123

HORARI  DE MISSES I ALTRES
Dies feiners:
A les 19h:      MISSA A SANT FELIU (De dilluns a divendres) 
Dissabtes:
A les 20h:      MISSA, anticipada de diumenge, A SANT FELIU.
Diumenges i festes de precepte:
A les   9’30h: MISSA A SANT FELIU
A les 11h:      MISSA A SANTA HELENA
Sagrament de la Reconciliació:
Ordinàriament el prevere estarà al confessionari els DISSABTES una hora abans de la missa del vespre i sempre que es demani. Durant els temps d’Advent i Quaresma hi haurà celebracions comunitàries que oportunament seran anunciades.

HORARI DESPATX PARROQUIAL
De moment caldrà posar-se d’acord amb l’Administrador: el P. Manuel Miras i Soler (telèfon personal:  679 875 123  679 875 123 ).
LA PARRÒQUIA TÉ UNA PÀGINA WEB
On trobareu la información básica referent a la parròquia. L’adreça és la següent:

Parròquia de Sant Feliu de Cabrera de Mar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada